vrijdag 22 augustus 2014

Quinoasalade met avocado en feta


Deze quinoasalade at ik laatst bij een vriendin. Meestal gebruik ik 'gewone' witte quinoa, maar deze rode quinoa ziet er veel mooier uit in een salade. Ik weet niet of de smaak ook anders is. Ik heb meer quinoa gekookt dan ik nu nodig had. Dat heb ik in kleine porties ingevroren, zodat ik later snel een lunch kan maken.

Je kunt nog rucola toevoegen. Ik had nog wat zoete aardappel over die ik er door heb gedaan. In het 'originele' recept zat het er niet in.

Ingrediënten
150 gram rode quinoa
1 blokje groentebouillon
1 avocado, in blokjes
200 gram feta, in blokjes
handje cherrytomaatjes, gehalveerd
1/2 komkommer, in kleine blokjes
2 lente uitjes, in ringetjes
kleine rode ui, gesnipperd
2 teentjes knoflook, fijngesneden
evt een kleine zoete aardappel, gekookt, in blokjes
evt wat rucola
2 eetl olijfolie
sap van 1/2 citroen of limoen
handje verse koriander, grof gehakt
zeezout en zwarte peper uit de molen

Bereiding
Kook de quinoa volgens de instructies op de verpakking gaar, dat was nu 14 minuten. Doe er een blokje groentebouillon bij, zodat de quinoa al lekker op smaak is.
Snijd de avocado en feta in blokjes.
Meng alle ingrediënten voorzichtig in een kom en breng op smaak met citroensap, peper en zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...