woensdag 2 april 2014

Linzensalade met wortel, koriander en feta


Ik had nog een klein stukje feta in de koelkast liggen en had zin in een linzensalade.
Op de blog 'Beginspiration'  kwam ik een salade tegen die me heerlijk leek. Ik heb het iets aangepast, omdat ik niet alles in huis had.

Echt een heerlijke salade! Zo zou ik elke dag wel willen lunchen :)
Je kunt in plaats van feta ook halloumi gebruiken.



Ingrediënten, lunch voor 1 persoon
75-100 gram Puy linzen
100 gram feta, in plakjes
1 wortel, geschild en in dunne plakjes
1 klein sjalotje, fijngesneden
3 eetl verse koriander, grof gesneden
klein handje rucola

Dressing
2 eetl olijfolie
1 eetl citroensap
1 theel honing
1/4 theel komijn
1/4 theel koriander
1/2 teentje knoflook, geraspt of fijngesneden
1 cm gember, geraspt of fijngesneden
peper en grof zeezout

Bereiding
Kook de droge linzen zoals op de verpakking vermeld staat. Ik heb groene Puy linzen gebruikt, die zijn na ongeveer 15 minuten koken beetgaar. Giet ze af, spoel kort af met koud water en laat in een vergiet goed uitlekken en afkoelen. Je kunt evt. ook linzen uit blik gebruiken. Deze zijn wel wat zachter. Puylinzen zijn heel geschikt voor in een salade.

Meng alle ingrediënten voor de dressing door elkaar. Meng het door de linzen en doe de wortel, sjalot en verse koriander erdoor. Breng evt. nog meer op smaak met peper en zout.
Leg de linzensalade op een bord. Verdeel de plakjes feta erover en leg de rucola bovenop de linzen.
Druppel en nog wat extra olijfolie over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...