donderdag 13 maart 2014

Smoothie met avocado en ananas

Ik ben de laatste tijd helemaal van de groene smoothies. Eerder maakte ik wel smoothies met alleen fruit of gebruikte ik de sapcentrifuge om fruit- en groentesapjes te maken, maar groene smoothies zijn nog veel lekkerder en gezonder.
In de sapcentrifuge gaan veel vezels verloren; die komen als pulp in een bak achterin de centrifuge terecht. Zonde. Bovendien vind ik het schoonmaken van de sapcentrifuge een rotklus, waardoor ik 'm niet zo snel gebruik. Voor wortel-appelsap met gember gebruik ik 'm nog wel. Of wanneer ik bijvoorbeeld een kistje appels krijg, waarvan ik een heleboel sap tegelijk kan maken.
De rest gaat tegenwoordig allemaal in de blender. Deze Magimix blender heb ik vorig jaar gekocht en ik ben er superblij mee. Makkelijk in gebruik, ideaal voor soep, smoothies en ook ijs. De motor is sterk, hij maakt niet eens zoveel lawaai, de standen die erop zitten zijn overzichtelijk en de glazen kom is groot. Even omspoelen na gebruik en klaar ben je.
 
Laatst heb ik een nieuw boek gekocht over groene smoothies, van Marjolijn van der Velde. Een leuk boek, met veel informatie en een handig overzicht van de groene ingrediënten die je in de smoothies gebruikt.
Meestal gebruik ik verse spinazie, maar ook bleekselderij, paksoi, avocado en boerenkool heb ik gebruikt. Sla in de smoothie smaakt me nog wat te groen en grassig, maar het schijnt dat je daar vanzelf aan went.
In elk geval vind ik het lekker om mango, ananas en kiwi te gebruiken.
's Avonds zet ik alle ingrediënten klaar, zodat ik de smoothie 's ochtends in 2 minuten klaar heb. Een heerlijk begin van de dag!
Vanochtend heb ik lekker ontbeten in de zon in de tuin :)
 
Ik ben volop aan het experimenteren en recepten aan het testen uit het boek.
Deze smoothie met avocado, ananas en kiwi heb ik vanochtend gemaakt (staat trouwens niet in het boek). Tot nu toe vind ik dit de lekkerste smoothie met avocado. Heerlijk romig en toch ook zoet door de ananas.
 
 

Ingrediënten (voor 3 grote glazen)
1/2 ananas
1 avocado
2 stengels paksoi
1 kiwi
1 glas water
 
Bereiding
Doe alle ingrediënten in de blender en zet 'm aan totdat je een mooie zachte smoothie hebt. Op de Magimix blender zit een speciale Smoothie-stand.
Je kunt het verdunnen met water als je het te dik vindt.

2 opmerkingen:

  1. Hij ziet er in ieder geval lente fris uit je smoothie......lijkt me zalig!

    Fijne zonnige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt lente!
    Experimenteer jij er maar lekker op los dan zie ik de lekkerste recepten wel voorbij komen ;-)
    PS mooi is ie hè, staat zijn zwarte vriend ernaast?

    BeantwoordenVerwijderen

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...