zaterdag 27 juli 2013

Salade met watermeloen, feta en waterkers



Ik lust eigenlijk alles, maar de smaak van meloen vind ik niet zo lekker. Watermeloen gaat nog wel, maar van galiameloen word ik niet blij (tenzij er veel parmaham omheen zit).
Misschien komt dat door die kant en klare fruitsalades die ik wel eens heb gehad, waar harde stukken meloen in zitten met een suikerige siroop. Bah. Of die chemisch smakende meloenthee van Pickwick die ik vroeger eens gedronken heb.

Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik watermeloen met feta wel lekker vind Heerlijk zelfs.
We hebben waterkers in een pot in de kas staan en ik had nog feta in huis.
Een makkelijke zomerse salade.  Ook leuk om in een grote platte schaal te maken, voor een bbq bijvoorbeeld.  Het ziet er ook zo zomers uit hè…
Ingrediënten
Watermeloen (3 plakken pp)
100 gram feta, grof gesneden of verbrokkeld
50 gram waterkers
1 eetl zonnebloempitten
3 eetl olijfolie
1 theel citroensap
2 theel verse oregano, gehakt
Peper en zout uit de molen

Bereiding
Verhit een koekenpan op vrij hoog vuur en rooster de zonnebloempitten in circa 2 minuten goudgeel. Schuif de pan voortdurend heen en weer om te voorkomen dat ze verbranden.

Snijd de watermeloen in 1cm dikke plakken, snijd de schil weg en snijd in 3 wigvormige plakken per persoon. Leg ze op een bord.

Brokkel de feta over de meloen, leg de waterkers eromheen. Bestrooi met de zonnebloempitten.

Maak een dressing van de olijfolie, citroen, oregano en peper en zout.
Druppel  over de feta en over de waterkers.

 Uit ‘Vers op je bord’. Echt een boek voor de zomer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...